Friday, October 10, 2008

bonda..

Terima kasih buat bonda tersayang Sofiah Hj Salleh kerana sentiasa berdoa untuk kejayaan diri ini....juga suami yang sentiasa memberi dorongan dan sokongan walau dalam keadaan apa sekalipun Mohd Khairul Azmi, serta puteri yang sangat disayangi Asfa Farhana yang kadang-kadang terpaksa menghadapi kekusutan uminya yang dipanggil "mimi". Walaupun begitu tanggungjawab seorang ibu tidak pernah terabai dan sentiasa memberi yang terbaik untuknya. Anak yg keletah dan sangat aktif kadang2 menjadikan kita juga bergerak aktif....
Istimewanya seorang ibu yang bernama Sofiah yang tidak pernah jemu untuk bangun malam dan mendoakan diriku...sejak kecil bermula dengan UPSR sehinggalah ke peringkat phd ini, bonda tidak pernah lupa untuk bersolat hajat, bacakan yassin dan berdoa untukku setiap kali ada peperiksaan dan ujian yang bakal ditempuh. Uniknya bondaku...walau dimana diriku berada dan dlm keadaan apa jua bonda tidak pernah lupa tarikh peperiksaan dan tarikh-tarikh penting seperti adanya presentation, present paper dan sebagainya yang bakal ditempuh. Sejak dari kecil mlm sebelum peperiksaan bonda akan bercakap benda yang sama.."JANGAN TAKUT, USAHA SUNGGUH-SUNGGUH...SEMUA NYA MUDAH SEBAB KITA YANG BUAT DIA, BUKAN DIA BUAT KITA...DOA, USAHA DAN TAWAKKAL KEPADA ALLAH SEBAB ALLAH TAK PERNAH HAMPAKAN KITA"...dari kecil sampai sekarang itulah yg sering dikatakan setiap kali menjelang malam peperiksaan. Sangat bertuah kerana mempunyai bonda yang tidak pernah lupa kepada diriku...dalam solatnya, dalam doanya dan dalam kehidupan hariannya. Jasamu kukenang dan engkaulah anugerah yang tidak ternilai buatku..
Kejayaan menempuh sebarang cabaran dalam hidup ini berkat doamu BONDA.....Terima kasih dan kaulah yang terbaik dalam hidupku. Harapanku semoga bonda dapat lihat kejayaanku memegang scroll phd...dan berbangga dengan apa yang diperolehi.

No comments: