Friday, February 27, 2009

Dugaan di pagi Jumaat

Pagi ni dgn jiwa yg tabah dan nekad yg gitu dtg ke UKM utk jumpa prof HBZ [wlpun tak buat appoitment sbb mgu depan aku akan bercuti dan mgu seterusnya prof pulak akan ke US]. Dalam perjalanan hujan dan jem...hantar asfa ke rumah mamanya...isi minyak kereta dll. Sume kena buat sendiri sbb hubby tak de outstation ke Perlis....lepas tu dlm perjalanan ke Bangi boleh pulak sesat..padahal selalu ikut jalan tu..ntah apa yg diangankan dlm kete..terus ke putrajaya...tak de tempat u turn pulak tu..dah jauh sgt sampai PICC..nampak signboard ke kajang..follow kajang ntah mana peginya ..mungkin salak tinggi kot...naik bukit turun bukit,  jalan kampung [mcm gi genting pulak rasanya] then jumpa signboard bandar baru bangi..jumpa IPI dan ILIM..tp tak tahu nak menghala kemana..very poor sign, tak de langsung arah yg tepat..pusing sana sini last sekali ikut ke highway puchong..dan akhirnya jumpa jalan penyelesaian. 
Telefon hubby dia pun tak dapat nak bg direction yang betul sbb dah dlm kg sangat...tapi this time aku tak menggelabah sikit pun..cool..dlm hati hanya berdoa kepada Allah permudahkan perjalananku dan dlm hatiku yakin pasti ada hikmah disebalik apa yg berlaku. Bila sampai UKM satu lagi ujian yg terpaksa ditempuh..jumpa je Prof..dia ckp.."i dont want to c u this time..sbb i ada benda nak setlekan by today...and bla...blaa..bla..." hanya Allah yg tahu betapa frustnya aku...mungkin prof pun boleh nampak wajahku berubah [mungkin.. aku tak pasti, sbb biasanya air mukaku mudah menunjukkan apa yg ada dlm hati] tapi aku berdoa semoga prof tak perasan apa yg tersirat dihatiku...wlp begitu dia akan tetap jumpa aku tp lambat sikit..mungkin dlm pukul 1.oo tgh..tak pelah..asalkan dapat jumpa..dapat juga cr bahan apa yg patut di blok F. Satu lagi hari yang mengajar erti kesabaran dan mohon pertolongan dr Yg Esa...dan inilah dia Perjalanan Harungi Dugaan yg terpaksa ditempuh...walaupun tidak pernah terdetik dan terfikir di dalam diari kehidupan akan berlaku kesesatan dlm perjalanan ke UKM.....Hanya Allah yg tahu apa hikmahnya dan hanya padaNya aku memohon pertolongan pada setiap urusanku...

No comments: