Wednesday, February 18, 2009

Duit RM5

Ada satu cerita menarik yg nak disampaikan disini.........Dalam perjalanan balik dari UKM selepas tgk syarahan perdana Prof HBZ…terasa perut lapar sgt..so singgah ni R&R kesas utk makan. Dulu mungkin tak bias mkn sorang2 tp sejak bergelar student ni alah bisa tegal biasa makan sorang ni…..mula2 segan tp lama-kelamaan dah jd biasa sbb terpaksa. Round2 kat kedai mkn kat situ tak de yg menarik sgt dan akhirnya utk isi perut yg kosong tu beli nasi lemak bungkus dan mkn kat situ…lps mkn tgk ada mak cik jual kerepek..so beli kerepek tersebut dengan har rm5. Balance duit lg rm5 dipulangkan. 
Bila masuk kete nak letak duit tu di tepi pintu sbb nak bayar tol..tetiba angin kuat sgt dan terbangkan duit tu…try utk cari tp tak jumpa. Dalam hati ckp..sayangnya duit rm5 tu…mungkin bukan rezeki ku. Lepas tu gerakkan keta dan pusing balik ke tempat parking …just nak tgk mana duit tu terbang..sbb mcm pelik je..kete parking tak banyak kat situ tp duitnya tak nampak. Dalam pd itu tampa sedar rupanya ada org perasan yg aku sedang mencari sesuatu…dan bila aku pusing  balik ke tempat parking  ada kakak tu lambai tgn padaku…dan bila aku sampai kat dia , dia ckp cari duit ni ke? Terbang sampai sini…dia pun bg balik duit tu..kakak tu dgn husband dia bw BMW.  Aku rasa malu sgt….mcm beriya pulak cr duit tu….segannya dgn kakak tu…tapi tak pelah. Mungkin itu rezekiku sbb dapat balik duit tu….bukan buat salah pun….padahal aku dah redho dan anggab je tak de rezeki. Kesimpulannya Allah akan beri apa saja yg kita nak kalau kita ikhlas dan berusaha. Allah Maha berkuasa…

No comments: