Friday, April 17, 2009

Jumaat...

Hari yang paling dinantikan olehku sbg surirumah, student, ibu, isteri dan anak ......hari yg paling best sbb sabtu dan ahad adalah hr cuti, bermakna laptop ini akan dibuka hanya utk membaca email, surat khabar dll...kerja sekolah tutup buku rapat [kalau boleh nak pakai gam uhu...atau ikat simpul mati]. Ptg2 mcm ni..tetiba teringat kat uitm Jengka. Dulu kat Jengka bilik depan padang ragbi...so bila dah dekat kul 6 tu adalah org yg akan main ragbi. So ada kawan2 yg mempunyai secret admirer player ragbi akan dtg lepak kat atas meja dlm bilik kitaorg semata2 nak tgk secret admirer dia main...mostly every day. Itulah penangan cinta [agaknya..sbb kat uitm tak pernah bercinta]. Dalam boring2 sebelum ke dewan mkn [utk mkn mkm] kitaorg akan jalan kat jalan belakang kolej siswi..utk ke dewan mkn, amik angin ptg..best giler....dan kkdg bila dtg jahat intai2 juga org yg bermain kat padang. Mcm2 perangi ada....tp seronok. Indah dan aman...Bila ptg teringat dewan makan...teringat makanan dewan mkn.....aku antara org yg jarang ke dewan mkn sbb mmg tak boleh mkn masakkan daging dan juga bau rebung...dr jauh dah loya. So setiap kali menu daging dan rebung gerai tepi kolej akan jd sasaran...tak pun koperasi. Aku ada roomate yg sgt baik..dr part 1 sampai 5..kami sebilik. Su, eton dan k ros....dorang ni baik. Yg paling kuat belajar eton...dia suka study sampai 2, 3 pg.....manusia yg paling tidur awal akulah...aku akan pastikan aku tidur sebelum org lain tidur. Sbb apa..sbb takut hantu kacau...[padahal tak de pun] selalunya aku tak bimbang sbb aku tahu eton akan tidur paling lambat...tp kalau dia tidur lps insyak..aku dah mula menggelabah..dan akan pesan pada su kan k ros jgn tidur sebelum aku tidur. Tapi dorang kawan yg baik....eton juga paling berani, k ros dan su pun berani juga..dia selamba je..kuar gi toilet 2,3 pg..tak takut pun...aku????hanya dorang yg tahu. Kat Jengka banyak benda yg dilalui....sungguh menarik [akan disambung next episod]...dimana hubby di Jengka? hanya bdk Jengka yg tahu catatannya..tapi jgn bimbang suatu hari rentetan itu akan ku paparkan utk kenangan. Hubby kawan yg baik.......dan sekarang suami yg baik. Tq...Asfa pun budak baik juga.

7 comments:

ibnuwahab said...

Tahniah le shita...hang dah sampai nak PHD. Semoga cita-cita hang tercapai.

Anyway best gak baca cerita pasal jengka. Kenangan di Jengka mengatasi kenangan di Shah Alam. Mungkin kat jengka....masa tu kita kan ke budak-budak remaja.

Dan satu lagi kat situlah kita mula kena kawan-kawan. Lama gak le sebab spend masa 3 tahun untuk habiskan.

camnepun, semoga berjaya di dunia dan akhirat. Shafarizal.

SHITA said...

Jengka tetap dihati wlpun beribu tempat dijajahi....:) Lum hbs lg...perjalanan masih jauh. Insyaallah mohon Allah permudahkan segala urusan

Muhamad Azmi Bin Ali said...

Shita......ko ingat lagi tak lagi dengan Norhani abu bakar..apa cerita dia sekarang.....lagi sorang selain luna..ada sorang lagi yang aku ingat maswarni....ko masih berhubung dengan diorang lagi ker

SHITA said...

ingat..luna selalu contact, hr tu raya dia dtg umah masa buat open house. massuwarni kat moe, putrajaya..norhani kat kat putrajaya juga. selalu jumpa dorang kat face book...

Muhamad Azmi Bin Ali said...

Pasal norhani nie aku ada story sikit nak aku ceritakan...ingat lagi tak prog anak angkat jengka 17..masa prog hari keluaga kat padang jengka 17 aku ada snap gambar dia...candid ler...dia perasan......pastu masa kat bilik server yg ada internet yg abg wan jaga tu dia bawa kengawan dia...massuwarni ..dan aku lupa sapa lagi...masa tu..dia minta aku pulangkan gambar tu siap dengan negatifnya...terkejut aku masa tu...huhukkkk..and last sekali aku pulangkan gambar tu siap negatifnya...sebab takut dikepung

SHITA said...

kisahnya..ko mmg minat dia ke? bfr this frust ngan dia ke? tak pe..bunga bkn sekuntum...itulah memori Jengka...dan itulah kehidupan

SHITA said...

tapi apa pun..kisah luna dan dot dot paling indah utk dikenang..sbb story dorang ni sgt unik...masih tersimpan rabi dihati..one day jika ada kelapangan akan dipaparkan kisahnya...luna: senyum je tau..jgn marah..