Monday, April 13, 2009

Senyum sendiri

Weekend dihabiskan dengan pergi ke pc fair kat klcc..singgah disungai buloh mencari roses dan juga melayan asfa serta makan sana-sini. Apa yg berlaku boleh menyebabkan aku senyum sendiri. Apa yag berlaku??? Sebelum tu...Asfa dah baik demam, demam dapat benda br...pandai membaca [ basic word]. Tapi sebelum tu ..setiap kali terpandang tasbih.....akan senyum sendiri terkenangkan asfa. Dalam perjalanan hantar mak balik ke Penang..dia tanya, " apa benda yg tok selalu sebut Allah..Allah..tu? Apa tu ..asfa lupalah..pokok? motor? apa yek...". Puas kitaorg tanya dia..dan teka yg yg dia nak tahu...sume salah, dan akhirnya dia ckp...alah yg ada rambut tak de muka tu...dgn pantas aku menjawab, TASBIH? ha tasbih...kitaorg pulun gelak satu kete....rupanya dia nak sebut buah tasbih..tp dia lupa, akhinya klu yg paling kreative..ada rambut tak de muka. 
Semalam..kitaorg plan nak bfast dia pasar tani stadium. Nak makn roti jala...yg sedap. So lps basuh bj dan siap mandi sume..dalam 8.30 kitaorg kuar umah. Bila nak pegi..aku tengok hubby pakai tshirt lain, bkn tshirt yg aku letak utk dipakai..kenapa yek? dan bila turun bawah dia terus pergi check size tshirt yg aku pakai, dan dia ckp aku dah gemuk..pakai tshirt dia pun muat.....sblum tu aku perasan tshirt yg aku pakai lain mcm..rasa mcm labuh sampai ke lutut..tgn labuh..bdn tak sedap....dlm hati, dah tak elok kot tshirt ni, lps ni nak pakai kat rumah je. Rupa2nya aku tersalah pakai tshirt hubby...kelakar betullah...kebetulan tshirt kitaorg mmg sume beli sama..satu size xl..satu size s atau m. adoi lah..mcm2 hal...buat lawak di pg ahad...sungguh2 kitaorg gelak, sampai asfa pun heran. Kat tesco sementara tgu asfa main playland kat bwh tu..k rahmah keep calling sbb dia sedang mencari satu tempat kat pj...so hubby sbg voice map. Dlm pada tu sempat kenakan hubby.....aku buat2 ckp ngan k rahmah [berlakon je..k rahmah tak col pun] lps tu pass tel kat dia..dia dok hello...hello..hello..apasal tak de ni, tak dengar pun....aku bantai gelak, sbb berjaya kenakan dia. Aduh.....geli betul hati. Dah lama tak gelak dgn sungguh2...hari ni pulak hr gelak utk kitaorg.....emm hubby...hubby...terima kasih sbb jadi suami yg penyayang..kelakar dan sentiasa buat kitaorg bahagia.  Terima kasih.... I LOVE U.

No comments: