Wednesday, July 22, 2009

Masak lemak cili api ikan keli

Last week buat masak lemak cili api ikan keli untuk abah...sian dia. Dia ada msg bgtau nanti balik buatkan dia masak lemak cili api ikan keli...tapi bila kenangkan lg 2 mgu baru dapat balik..makanya masaklah dirumah dah kirimkan pada sister in law yg keje kat sini....dan ptg dia akan balik temankan abah di kuala selangor. Mengapa agaknya menantu yg tak pandai masak ni yg jd pilihan untuk dia minta masakkan makanan untuk dia yek...hanya dia yg tahu jawapannya. Sebelum ni, aku mmg sering menyatakan aku tak pandai masak...wlpun pd hakikatnya tak lah teruk sgt...sekadar merendah diri, dan persepsi org pun begitulah agaknya sbb aku sering kata aku tak pandai masak. Padahal kalau ikut kan...abah boleh suruh sapa saja yg balik dihujung minggu untuk masakkan dia masaka lemak cili api, tapi dia tak suruh pulak...kenapa suruh aku. Emm..masing2 ada jawapan sendiri pastinya............yg pasti aku sendiri tak pasti sebabnya. Hanya abah yg tahu apa yg ada dalam hati dia. Kalau ada yg baca blog ni pasti berkecil hati...sbb apa..sekali lg apa yg kita rasa tak sama dgn apa yg org lain rasa...

No comments: