Thursday, May 20, 2010

Cerita umrah


Lama sungguh rasanya tak update blog ni..sejak dr balik dari mengejakan umrah dan hingga sekarang dah sebulan berada ditanah air. Pengalaman dia madinah dan mekkah sangat indah..merupakan satu kenangan manis yg tak mungkin dilupakan. Indah sungguh 2 tanah haram ini Perasaan berada disana sgt indah..tak tahu mcm mana nak digambarkan kegembiraan berada disana. Hanya Allah yg tahu apa perasaan berada disana. Sepanjang kami berada disana kami sihat dan dpt lakukan amal ibadah dengan mudah. Disana sangat tenang..dia tempat sehebat mekkah dan madinah. Wlpun asfa ditinggalkan disini perasaan untuk balik tidak ada. Hanya perasaan untuk terus berada disana.....sentiasa mendapat rahmat Allah dan Allah sgt dekat dengan kita disana. Madinah aman....shafaat dr Nabi kita yg amat disayangi..sedih sgt tinggalkan madinah..sedih kerana terpaksa tinggal Nabi..kekasih Allah yg kasihkan kita umatnya lebih dr segalanya. Berada dimadinah..terasa dekat dgn nabi...berada dimasjid nabawi terasa berada hampir dgn perjuangan nabi..berada diraudhah hanya air mata yg mampu mengalir kerana terasa akan kehilangan nabi..perjuangan nabi dan kasih sayang nabi. Nabi kita nabi yg hebat..sgt hebat . Berada dimadinah sudah dpt merasai kehebatanya...selawat dan salam untuk baginda.
Mekkah bandarnya sesak...wlpun sesak tapi tetap rahmat Allah berada disana..kita sentiasa berasa aman. Dimekkah Allah bg apa yg kita nak..Allah dengar apa yg ada dlm hati kita..apa yg kita minta secara bersungguh2 atau tidak..Allah maha berkuasa. Apa saja yg kita minta pasti dipenuhi..besar sungguh kuasa Allah. DiMekkah semua org berebut2 untuk beribadat...tawaf sunnat...mengejakan ummrah..tawaf, saei, bergunting..adalah pengalaman indah yg tak mungkin dilupakan. Air zam-zam di sana sgt sedap..tiada air sesedap itu disana. Makanan di mekkah sumenya sedap..barakah tanah haram. Segala kehendak dan impian Allah berikan di sana..Allah huakbar. Untungnya kepada siapa yg berada disana...
Pengalaman di tanah haram sgt berharga..mengenali ustaz alimin dan jemaah digroup yg sama satu kenangan indah...kengan bersama mak cik bibah yg kembali kerahmatullah disana juga satu kenangan.
Semoga Allah murahkan rezeki untuk kesana lagi....

No comments: