Monday, May 31, 2010

Minggu ke 6

Minggu ni masuk minggu ke enam usia kandungan...makin lama makin lemah terasa badan ni. Morning sickness pun dah start dan dah macam2 ragam badan. Buat kerja sikit letihnya banyak....penat tak terkata. Selera makan makin lama makin berkurang....bila tak makan..perut akan masuk angin dan ini meyumbang kepada pening2 kepala dan muntah-muntah. So cuba untuk sumbat makanan sebelum perut masuk angin...tapi mkn dlm keadaan yg tak berselera...sikit sgt. Dah lama Allah bg nikmat makan...dan nikmat sihat. Sekarang masa untuk Allah uji sejauh mana kesabaran hambaNya menempuh segala ujian untuk dapatkan sesuatu. Esok ada conference kat putrajaya, harap sihat untuk pergi dan present paper. Dalam keadaan sekarang sume serba tak kena.......semoga Allah sentiasa memberi pertolongan dan mendegar segala isi hatiku.

Bayi

Jantungnya kini sudah terbentuk dan mula berdenyut. Di akhir minggu ini, saluran yang menghubungkan bayi dengan plasenta mula membesar menjadi tali pusat. Selain itu, saluran darah juga terbentuk. Saiz bayi kini membesar jari kelengkeng dan pergerakkannya hanya dapat dilihat melalui ujian imbasan.

Anda

Jika anda menderita morning sickness, bau-bau tertentu membuatkan anda jadi lebih teruk lagi. Kulit anda juga berubah menjadi lebih gelap sehingga menjadi bertompok-tompok dan mengelupas.

No comments: