Wednesday, July 25, 2012

Luahan Hati...

Hati ni saya sangat sebak membaca kisah liku kehidupan yang dilalui oleh rakan2 di DSG (Doctorate Support Group. Walaupun all the members of this group tidak mengenali antara satu sama lain tapi kami di sini seumpama kenal dan rapat seperti adik beradik. Kami saling support each others for any problem..suka atau duka. Allah Maha Besar. Itulah keikhlasan silaturrahim antara ahli group. Hari ni saya sangat sedih tak alir mata tak terhadap membaca kisah2 kawan2 yang melalui suka duka kehidupan sebagai dugaan semasa membuat phd. Allah Maha Besar....besar sungguh ujian mereka. Bila saya merenung ujian yang Allah berikan pada saya yg sedikit ini, alangkah hinanya saya..kerana ujian yg sedikit ini timbulkan keluhan dihati saya. Tidak kuatnya saya...tidak seperti mereka. Dengan ujian yg sikit Allah berikan, saya sentiasa memohon dan meminta pertolongan dariNya...Ya Allah....aku merayu padamu ringankanlah ujian dan beban semua ahli DSG, sesungguhnya kami berjuang keranaMu Ya Allah...jika Engkau mahu berikan ujian kepada kami, maka Engkau berilah yang termampu untuk kami pikul. Saya sangat kagum dgn ahli DSG yg sangat kuat dan tabah...mulai dr hari ini saya akan selitkan doa saya utk sume ahli DSG...semoga doa saya dapat meringankan sume ahli DSG yg saya sayang dan semoga Allah mendengar doa saya yg hina ini....

ENTRY LAMA YG BARU DIPUBLISH

No comments: