Monday, March 23, 2009

Jalan2...


Menjadi rutin kami sekeluarga dr dulu hinggalah sekarang...isnin hingga jumaat adalah hari untuk bekerja dan sabtu dan ahad adalah hari utk berjalan2 dan tidak berada dirumah. Sampai sekarang senario ini dijadikan sebagai benchmark Asfa..di mana bila menjelang hari Jumaat dia aka tahu esok adalah hari utk kuar jalan2....semalam bawa mak ke zoo...every week dia akan dibawa berjalan sementara dia masih disini...actually bawa asfa dan tok piah lah ke zoo....tapi asfa dan banyak kali pergi zoo..termasuk smlm dah 4 kali dia ke zoo..termasuk zoo melaka. Kata baba..elephant tu pun kenal asfa...bila nak bg mkn dia akan cakap " asfa lg bg dia mkn...."hehehehehe. Macam2...
Terbaca satu kata2 yang boleh memberhentikan kita menulis sesuatu yang tidak ilmiah seperti ini... "Orang yang bijaksana, menulis tentang ilmu. Orang cerdik menulis tentang peristiwa. Orang pandai menulis tentang ‘orang lain'. Hanya orang bodoh menulis tentang dirinya sendiri".  
Tetapi bila dipikir dan dikenang..tujuan blog ini dibuat adalah untuk menulis tentang apa yg dilalui sepanjang mengharungi " perjalanan harungi dugaan ini-phd" ...blog ini ditulis bukan utk tatapan umum..hanya sekadar satu luahan rasa hati..one way communication. Kata-kata itu betul.....namun dalam konsep tujuan blog ini diwujudkan tidak perlu di implement kan kerana ianya diwujudkan atas tujuan peribadi. Self satisfaction...namun demikian bila ilmu cukup didada...dengan keizinan Allah akan wujud satu blog ilmiah utk tatapan umum suatu hr nanti.

No comments: