Saturday, January 15, 2011

2011

Rasanya aku belum ucapkan selamat tahun bari lg dlm blog ni...Selamat tahun baru untuk semua. Tahun 2011 adalah tahun yg berlainan sikit dr tahun2 sebelum ni. Tahun ni kami akan menimang anak yg ke 2..insyaallah. Dan tahun ni juga akan berkahirnya catatan sebuah perjalanan harungi dugaan. Mudah mudahan. Aku dijangka tamat phd pd bulan jun 2011...dan kerja semula pd july 2011. Segalanya adalah sesuatu yg baru br aku...mudah mudahan Alalh mudahkan segalanya. Dalam kepenatan membawa bayi dalam perut yg hampir 40 minggu ...aku masih cuba untuk kuatkan semangat menulis thesis..kerana mahu mengejar konvo pada bulan Ogos 2011. Ramai org berkata padaku konvo tak penting yg penting hbs dengan cemerlang. So dlm pada itu aku memikirkan segala kata2 org sekeliling itu aada betulnya. Akutek perlu kenjar konvo sbb ianya adalah hanya satu anugerah yg dipertontonkan. Hakikat anugerah phd sebenar adalah selesai dgn cemerlang dan mendapat surat senat. Oleh itu aku pasrah dan bertukar kepada kerja yg lebih berkualiti bg memastikan kecemerlangan milikku. Insyaallah. Dengan izin Allah tahun 2011 ini adalah tahun penuh cabaran dan pemberian. Mudah mudahan aku mendapat rahmat sepenuhnya. Mengikut perjanjian maksimum dr Universiti Malaya..bermula dr sekarang aku mempunyai masa lg setahun setengah untuk bercuti belajar. Ada pendapat yg menyatakan ambil peluang tersebut utk bercuti selama yg diberi. Sbb bila bermula masuk kerja..peluang itu sudah tiada. Bila aku pikirkan balik ada betulnya...tapi dlm pd itu hati berkata..aku mahu berkhidmat utk anak bangsa.....so kita hanya merancang..perancangan Allah adalah yg terbaik...oleh itu ketentuan Allah adalah jalan terbaik untuk dilalui berserta doa dan harapan serta tawakkal.

No comments: